میهن صنعت :

قیمت‌گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است

میهن صنعت : رییس شورای رقابت با بیان این‌که طبق قانون قیمت‌گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است و شورا در این راستا براساس نظریه‌های اقتصادی عمل می‌کند، گفت: اصلاح قیمت‌های نسبی در پی اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها منجر به ارتقاء کارایی می‌شود.

به گزارش میهن صنعت، رییس شورای رقابت با بیان این‌که طبق قانون قیمت‌گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است و شورا در این راستا براساس نظریه‌های اقتصادی عمل می‌کند، گفت: اصلاح قیمت‌های نسبی در پی اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها منجر به ارتقاء کارایی می‌شود.

 

 

جمشید پژویان درباره درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو و مذاکرات آنها با رییس جمهوری اظهار کرد: طبق بند پنج ماده 58 فصل نهم قانون اصلاحات اجرایی اصل 44 مسوول قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت است.

 

 

وی با تاکید بر این‌که مطابق قانون شورا باید در مورد افزایش قیمت خودرو نظر بدهد، تصریح کرد: شورای رقابت برای تعیین دستور‌العمل قیمت براساس نظریه‌های اقتصادی عمل می‌کند.

 

 

رییس شورای رقابت در پاسخ به این‌که آیا در صورت به نتیجه رسیدن معاون اول رییس‌جمهوری با خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو، شورای رقابت افزایش قیمت را قانونی می‌داند، گفت: دراین باره باید همه اعضای شورا نظر بدهند.

 

 

هدف از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها اصلاح قیمت‌های نسبی است

پژویان هم‌چنین درباره‌ اجرای گام دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و این‌که کسانی که مخالف اجرای این قانون هستند چیزی از دانش اقتصاد نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: یک اصل اولیه در دانش اقتصاد وجود دارد که براساس آن قیمت‌های نسبی راهنمای اصلی تخصیص منابع ارز و مجموعه اقتصاد هستند و اگر این روند به هم بخورد به سمت ابطال منابع می‌رویم .

 

 

این اقتصاد‌دان با تاکید بر این‌که اصلاح قیمت‌های نسبی منجر به افزایش کارایی می‌شود، اضافه کرد: اصلاح قیمت‌های نسبی را اولویت اصلی در اقتصاد می‌دانم، چرا که هدف ما از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها اصلاح قیمت‌های نسبی و افزایش و کارایی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9913
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه