میهن صنعت :

قیمت‌ گذاری خودرو هنوز در دست شورای رقابت است

میهن صنعت : شورای رقابت هنوز قیمت‌گذاری خودرو را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار نکرده و این شورا درباره خودروهایی که قیمت آنها تعیین نشده باید پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شورای رقابت هنوز قیمت‌گذاری خودرو را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار نکرده و این شورا درباره خودروهایی که قیمت آنها تعیین نشده باید پاسخگو باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا هنوز قیمت‌ برخی از خودروها همچنان نامشخص است، اظهار کرد: شورای رقابت در این مورد مسئولیت دارد.

سیدمحمدجواد تقوی گفت: شورای رقابت در مورد قیمت خودروها تصمیم‌گیری می‌کند و ما به این موضوع ورود پیدا نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که شورای رقابت قیمت‌گذاری خودرو را واگذار نمی‌کند، تصریح کرد: این شورا در مورد خودروهایی که هنوز قیمت آنها در بازار مبهم است باید پاسخگو باشد.

قیمت‌گذاری خودرو در دولت قبل از سازمان حمایت به شورای رقابت سپرده شد، ولی برخی مسائل ازجمله مشخص نشدن قیمت برخی از خودروها، اعتراض خودروسازان به عملکرد این شورا و… موجب شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم موضوع بازگشت قیمت‌گذاری به شیوه سابق را مطرح کند. البته تکلیف این موضوع به‌طور قطعی مشخص نیست.

 سیاستگذاری دولت در راستای حمایت از تولید
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستگذاری‌های دولت باید در جهت حمایت از تولید داخل و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باشد. به گزارش خبر خودرو، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبر خودرو، مهم‌ترین مشکل صنعت خودرو را عدم استراتژی اعلام کرد و افزود: از‌جمله مشکلاتی که امروز بیش از همه در صنعت خودرو اهمیت دارد، نبود استراتژی مشخص در شرکت‌های خودروساز است.

 وی مدیریت منابع مالی را دومین مشکل صنعت خودرو دانست و یادآور شد: با اجرای اصل‌۴۴ قانون اساسی، قطعا مشکلات این حوزه از صنعت خودرو برطرف خواهد شد. سبحانی‌فر با اشاره به مشکل نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان، افزود: امروز مشکل نقدینگی در شرکت‌های خودروساز به جهت عدم مدیریت منابع مالی عمیق شده و باید در این راستا خودروسازان پشتیبانی و حمایت شوند. وی فضای کسب‌وکار نامناسب را مشکل و مانع بعدی خودروسازان داخلی عنوان کرد و گفت: این‌که تصور شود تنها با بهبود فضای کسب و کار، مشکلات خودروسازان حل خواهد شد، تصوری نادرست است، چرا‌که همان‌طور که مطرح شد، صنعت خودرو با مشکلات عمیق‌تری روبه‌رو است که باید برطرف شود. سبحانی‌فر به بحث بهره‌وری در صنعت خودرو پرداخت و افزود: طرح بهره‌وری پایین در صنعت خودرو توسط برخی کارشناسان مسلما ناشی از فضای نامناسب کسب و کار در این صنعت است؛ زمانی‌که فضای کسب و کار در بخش صنعت و تولید مناسب نباشد، طبعا این مسئله بر بهره‌وری در این صنعت تاثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24822
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه