میهن صنعت :

قیمت برخی تایرها در بازار کاهش یافت

میهن صنعت : رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران از کاهش قیمت برخی تایرها در بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس عباسی در نشستی خبری اظهار کرد:‌ متاسفانه هم‌اکنون تایرهایی وارد کشور می‌شود که کیفیت آن‌ها مورد تایید نیست.

 

وی با بیان این‌که با سازمان ملی استاندارد تفاهم اولیه برای بازنگری در استانداردهای تولید و واردات تایر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه جلساتی برگزار شده و امیدواریم تا بازنگری کامل این استاندارد، جلسات ادامه یابد.

 

رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: واردکنندگان تایرهای چینی با دامپینگ (ارزان فروشی) سعی در تسخیر بازار ایران دارند در حالیکه کیفیت این محصولات بعضا پایین است.

 

وی افزود: تفاوت‌هایی در وزن و تعداد لایه‌های تایرهای چینی وارداتی به کشور وجود دارد به‌گونه‌ای که وزن و لایه‌های این تایرها در مقایسه با تایرهای تولید داخل کمتر بوده و موجب تضعیف عملکرد این محصولات می‌شود.

 

عباسی با بیان این‌که این مشکل بیشتر در تایر خودروهای حمل و نقل عمومی و باری مشهود است، تصریح کرد: قیمت بسیار پایین این تایرها رانندگان با سابقه که از کیفیت آن‌ها اطلاع دارند را نیز وسوسه می‌کند از تایرهای چینی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: در این زمینه به سازمان ملی استاندارد پیشنهاد کرده‌ایم که برندهای تایرهای چینی و همچنین دیگر تایرهای وارداتی به کشور طبقه‌بندی شده و تنها تایرهای با کیفیت اجازه ورود به کشور را پیدا کنند.

 

رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران افزود: ‌اخیرا برای مقابله با دامپینگ تایرهای چینی درخواستی را برای افزایش تعرفه واردات تایرهای سنگین به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده‌ایم.

 

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تعرفه واردات تایرهای سنگین شش و 15 درصد است، تصریح کرد: پیشنهاد ما افزایش تعرفه به 30 درصد بود که وزارت صنعت با تعرفه 22 درصدی موافقت کرد اما این پیشنهاد در کمیسیون ماده یک به تصویب نرسید.

 

عباسی ادامه داد: پایین بودن تعرفه واردات تایر در کشور در حالی است که هم‌اکنون تعرفه واردات تایر در بنگلادش 20 درصد، برزیل 25 درصد، مصر 20 درصد، مالزی 40 درصد و مکزیک 15 درصد است.

 

وی در رابطه با نوع تایر استفاده شده در اتوبوس اسکانیایی که حدود چهار ماه پیش پس از برخورد با یک اتوبوس دیگر آتش گرفت، اظهار کرد: به دلیل سوختگی تایر علامت تجاری آن به طور دقیق مشخص نبود.

 

رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: ما نیز شنیدیم این تایر از نوع وارداتی گودیر بوده است اما به طور معمول در تایرهای رادیال باری که دارای کیفیت لازم هستند امکان ترکیدن تایر بسیار بسیار پایین است مگر آنکه تایر قبلا دارای مشکلی بوده باشد.

 

وی با اشاره به نزدیکی به سال جدید افزود: در ایام پایانی سال هیچ افزایشی در قیمت تایرهای تولیدی نداشته‌ایم و حتی قیمت برخی تایرهای سنگین نیز در بازار کاهش یافته است.

 

عباسی با بیان این‌که در خودروهای سواری تولیدی در کشور 80 درصد نیاز خودروسازان از طریق تولید داخلی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در خودروهای سنگین قدیمی همه نیاز و در خودروهای سنگین نسل جدید نیز 40 درصد نیاز خودروسازان را تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند.

 

به گفته وی، به طور کلی حدود 70 درصد سهم بازار تایر در اختیار تولیدکنندگان داخلی و 30 درصد نیز در اختیار تایرهای وارداتی است.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43535
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه