میهن صنعت :

قیمت بنزین در آمریکا کاهش یافت

میهن صنعت : موسسه تحقیقاتی لاند برگ از کاهش قیمت بنزین در آمریکا در دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس به نقل از رویترز موسسه تحقیقات انرژی لاند برگ اعلام کرد: میانگین قیمت هر گالن بنزین در بازار آمریکا طی دو هفته گذشته بیش از ده سنت کاهش داشته و به پایین ترین حد خود در یک سال اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش، موسسه لاند برگ پیش‌بینی کرد: قیمت بنزین در آمریکا طی هفته های آینده بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.

بر این اساس میانگین قیمت هر گالن بنزین در بازار آمریکا تا 21 دسامبر 2012 میلادی به طور متوسط به کمتر از 3.2579 دلار رسیده است که این رقم نسبت به قیمت بنزین تا هفتم دسامبر 11.72 سنت کاهش داشته است.

این پایین‌ترین قیمت بنزین در آمریکا از اواسط دسامبر 2011 میلادی به شمار می‌رود.

قیمت بنزین در آمریکا در یازده هفته گذشته با کاهش روبرو شده است. قیمت بنزین در آمریکا از پنجم اکتبر تا کنون 3.84 دلار کاهش داشته است.

موسسه لاند برگ در ادامه پیش بینی کرد: با افزایش قیمت جهانی نفت و کاهش ظرفیت تولید پالایشگاههای آمریکا قیمت بنزین در این کشور طی هفته های آینده مجددا افزایش خواهد یافت.

ادامه بن بست مالی آمریکا و کاهش رشد اقتصادی این کشور تاثیر منفی زیادی بر تقاضای انرژی داشته است.

بر اساس امارهای موسسه آمریکن پترولیوم میزان تقاضای نفت و بنزین در بازار آمریکا طی ماه نوامبر کاهش داشته است.

تقاضای نفت خام در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه نوامبر با کاهش 3.3 درصدی روبرو شده و به کمتر از 18.455 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر این اساس، به اعتقاد کارشناسان انرژی روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا چندان با ثبات و قوی نیست و این مساله تاثیر زیادی بر تقاضای انرژی این کشور داشته است.

این گزارش حاکی است، میزان تقاضای بنزین آمریکا نیز در این مدت با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 8.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

مصرف بنزین در بازار آمریکا نیز به پایین ترین حد خود از سال 2000 میلادی رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز در آمارهای اولیه خود میزان مصرف نفت در این کشور در ماه نوامبر را 18.994 میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7931
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه