میهن صنعت:

قیمت بنزین هنوز معین نشده/ ثبت‌نام مجدد یارانه‌بگیران در حد حرف است

میهن صنعت: عضو کمیسیون تلفیق گفت: دولت در حالی که اذعان دارد نباید قیمت حامل‌های انرژی بیش از ۳۵ درصد افزایش یابد، هنوز رقمی برای قیمت بنزین اعلام نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» ، سعید زمانیان دهکردی عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگویی و در پاسخ به این پرسش که آیا خانوارها باید برای دریافت یارانه دوباره ثبت نام کنند یا خیر، گفت: این طرحی خام است و هنوز مصوب نشده است.

وی افزود: اینکه چه افرادی یارانه‌بگیر باقی بمانند و چه افرادی از شمول دریافت یارانه حذف شوند نیازمند پیشنهاد دولت است تا سقف حقوقی یا درآمدی را معین کند، تا افرادی که بیشتر از رقم معین شده دریافت می‌کنند، از شمول یارانه‌بگیر حذف و کسانی که کمتر از مبلغ معین شده دولت دریافت می‌کنند، یارانه‌بگیر باقی بمانند.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: باید اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شوند و وقتی این کارها از سوی دولت انجام شد آن وقت به دولت باید با تشکیل یک سامانه اطلاعات مردم را ثبت و ضبط کند که البته این مسئله در صحن علنی باید رای بیاورد و پس از آن جزئیات آن اعلام می‌شود.

زمانیان در خصوص قیمت 1500 تومانی بنزین گفت: هنوز عدد و رقمی برای قیمت بنزین معین نشده است و نکته حائز اهمیت این است که مجلس در تعیین قیمت‌ها اصلا دخالت نمی‌کند.

وی افزود: تاکنون کلیات هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم توسط دولت به مجلس آورده شده که دولت با کلیات تبصره 21 هدفمندی موافقت کرده ولی در بحث هزینه‌ها نقطه نظرات زیادی داشته که این‌ها همه فردا به صحن می‌آید و در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه پس قضیه رقم 1500 تومانی بنزین چیست، گفت: دولت هنوز رقمی در خصوص قیمت بنزین پیشنهاد نکرده است، دولت در بحث حامل‌های انرژی یک رقمی را لحاظ کرده، ولی آنالیز آن و اینکه قیمت بنزین، گازوئیل، نفت سفید و … چقدر باشد، هنوز معین نشده است.

زمانیان بیان داشت: بعد از اینکه مصوبات در مجلس مطرح شد و رای آورد آنگاه باید دولت در خصوص تعیین قیمت بنزین تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: نکته مهمی که در ارتباط با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مطرح شده این است که دولت اذعان کرده که افزایش قیمت‌ها بیش از 35 درصد نخواهد بود و در کنار آن مجلس هم در خصوص این 35 درصد نقطه نظراتی دارد که همه اینها در صحن مجلس باید مطرح و در صورتی که تصویب شد پیگیری می‌شود

 .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40160
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه