سخنگوی انجمن قطعه سازان مطرح کرد؛

قیمت تمام شده خودرو باید کاهش یابد

بهنیا گفت:صنعت خودرو اکنون مشکلات جدی دارد یکی از مشکلات به قیمت گذاری بر می‌گردد، باید قیمت‌های تمام شده خودرو کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: صنعت خودرو اکنون مشکلات جدی دارد، یکی از مشکلات به قیمت گذاری بر می‌گردد، باید قیمت های تمام شده کاهش یابد.

او بیان کرد: شرکت‌های قطعه سازی تا پایان سال ۹۶، مواد اولیه را حدود نصف قیمت جهانی از معادن ایران خرید می‌کردند. در سال ۹۹ تغییراتی در صنعت ایجاد شد، قرار بود آقای خیابانی وزیر شود، در نظر داشت قیمت فولاد به قیمت جهانی برسد.

بهنیا ادامه داد: فولادسازان سال‌ها مواد اولیه را به قیمت صادراتی می‌فروختند، اما بعد قیمت‌ها نوسانی شد و فولادسازان عرضه ها را کم کردند، بعد از آن فولاد در بازار نایاب شد.

سخنگوی انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه تولید کنندگان مشکلات زیادی دارند، ادامه داد: تولید کنندگان نیاز به مواد اولیه دارند، از وزیر صمت می‌خواهیم به این صنعت ورود کنند، واحد‌های تولید در یک قدمی تعطیلی هستند، در بحث فولاد مشکلات زیادی وجود دارد.

بهنیا با اشاره به بحث مالیات بر درآمد گفت: در همه دنیا بحث مالیات بر درآمد مطرح است، طبق بند ۵۹، اداره مالیات باید حسابرسی را بپذیرید، ما گزارش تهیه و برای سازمان امور مالیاتی ارسال می کنیم، اما دفاتر را می‌بندد و می‌پرسند چقدر می‌توانی مالیات پرداخت کنید؟ برایشان حسابرسی مهم نیست، اگر نمی خواهند دفاتر رد شود یک رقم برای مالیات در نظر بگیرید.

سخنگوی انجمن قطعه سازان‌گفت: بنگاه‌های تولیدی نمی‌توانند فرار مالیاتی داشته باشند،زیرا هر ۳ ماه آن را به روز می‌کنند، اکنون چماق مالیاتی بالای سرمان است.خواهش می کنم روش اخذ مالیات را تغییر دهند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208026
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه