میهن صنعت :

قیمت جدید خودروها لازم الاجراست

میهن صنعت : رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شورای رقابت باید امروز دستور العمل تعیین قیمت انواع خودروها را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دهد، گفت: در جلسه فردا (یکشنبه)قیمت های جدید و قطعی خودرو بر اساس دستورالعمل شورای رقابت مشخص خواهد شد و این قیمت ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از خانه ملت، محمد پورمختار با اشاره به اینکه منتظر دستورالعمل شورای رقابت برای تعیین قیمت خودروهای داخلی هستیم، تصریح کرد:بر اساس مصوبه آخرین جلسه، قرار شد شورای رقابت تا آخر هفته گذشته دستورالعمل تعیین قیمت های جدید خودرو را تعیین کند و به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دهد که متاسفانه این دستور العمل تا کنون به کمیسیون ارائه نشده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستورالعمل تعیین قیمت خودرو، ملاک و فرمولی برای قیمت گذاری خودرو است، افزود: تا این دستورالعمل تدوین نشود نمی توان به جزئیات قیمت گذاری خودرو ورود کرد.

وی اظهار کرد: پیگیر ارائه دستور العمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت در روز جاری هستیم تا قیمت خودروهای داخلی در جلسه ای که فردا با حضور مسئولان شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد، تعیین شود.

پورمختار با تاکید بر اینکه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو قرار بود تا آخر هفته گذشته از سوی شورای رقابت ارائه شود و امروز نیز پیگیر این موضوع خواهیم بود، ادامه داد: دستورالعمل تعیین قیمت خودرو باید در دو الی سه سال اخیر توسط شورای رقابت تدوین می شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: اگر شورای رقابت امروز دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را به کمیسیون اصل نود مجلس ارائه دهد اصول قیمت ها مشخص و فردا در جلسه ای قیمت های جدید خودرو اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از تعیین قیمت های جدید در جلسه فردا، خودروها باید بر مبنای قیمت های جدید قیمت‌گذاری شوند،در پاسخ به این سوال که آیا قیمت های جدید موقتی هستند؟ اظهار کرد: قیمت های جدید به صورت کلی و دائمی تعیین می شوند.
پورمختار افزود: قیمت های جدید هم مشمول خودروهای گذشته و هم خودروهایی که درآینده عرضه خواهند شد، می شوند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که خودروسازان سال آینده مجوز افزایش قیمت خوردهای خود را دارند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل شورای رقابت فرمول قیمت گذاری انواع خودوراستخراج و بر مبنای آن تعیین می شود که خودروسازان برای سال آینده مجوز افزایش قیمت محصولات خود را دارند یا خیر و در صورت مجوز افزایش قیمت خودرو در سال آینده نیز میزان آن مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است شورای رقابت موضف است تا پایان امروز دستورالعمل تعیین قیمت های جدید خودرو را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دهد تا در جلسه فردا در کمیسیون اصل با حضور مسئولان شورای رقابت و زارت صنعت، معدن و تجارت قیمت های قطعی مشخص شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14512
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه