میهن صنعت:

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

میهن صنعت: قیمت نفت درمعاملات هفته گذشته ۲.۳ درصد کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات هفته در برابر ۱۰۰ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از تسنیم قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت و برنت پس از انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا و توافق اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه بر سر برقراری آتش بس، کاهش یافت.
قیمت هفتگی هر دو شاخص نفتی دیروز کاهش یافت. بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، کارفرمایان آمریکایی در ماه آگوست کمترین استخدام ها را در طی 8 ماه اخیر داشتند. هیدی تاگلیاوینی، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از مذاکرات در مینسک بلاروس گفت، دو طرف درگیر در اوکراین توافق کرده اند تا درگیری ها را متوقف کنند. روسیه یکی از بزرگترین صادر کنندگان انرژی جهان است.
کایل کوپر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «گزارش بازار کار آمریکا ناامید کننده بود.» وی افزود: «این نشان می دهد که روند رشد اقتصاد آمریکا تثبیت نشده است. این موضوع نگرانی هایی را در زمینه تقاضا به وجود می آورد، به خصوص در شرایطی که وضعیت اقتصادهای دیگر جهان نیز ضعیف به نظر می رسد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر، در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 16 سنت، معادل 1.2 درصد کاهش به 93 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته 2.8 درصد کاهش یافت و از ابتدای امسال تاکنون نیز 5.2 درصد افت داشته است.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات دیروز با یک دلار و یک سنت، معادل یک درصد کاهش به 100 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در این هفته 2.3 درصد کاهش یافت. فاصله قیمت نفت برنت با نفت خام آمریکا به 7 دلار و 53 سنت رسید، در حالی که این رقم در جلسه قبل از آن 7 دلار و 38 سنت بود.
تولید 142 هزار فرصت شغلی در ماه آگوست ضعیف تر از پایین ترین برآورد انجام شده در یک تحقیق بلومبرگ بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57564
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه