میهن صنعت :

قیمت خودروهای وابسته به” ارز” باید بازنگری شود/ امكان كاهش قیمت وجود دارد

میهن صنعت :‌ عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینكه نرخ دلار در حال كاهش است، باید قیمت خودروهایی كه وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سیر نزولی به خود بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید محمد بیاتیان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در خصوص اظهارات خودروسازان مبنی بر عدم كاهش قیمت خودرو حتی با وجود كاهش نرخ دلار، اظهار داشت: این قضیه باید هم برای مردم و هم برای مجلس توجیه شود كه میزان وابستگی تولیدات داخلی ما به دلار چه میزان است؟

 

وی افزود: با توجه به اینكه نرخ دلار در حال كاهش است، باید قیمت خودروهایی كه وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سیر نزولی به خود بگیرند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاكید بر اینكه "امكان كاهش قیمت خودرو وجود دارد" گفت: متناسب با میزان مصرف ارز برای هر دستگاه می‌توان قیمتش را كاهش داد.

 

بیاتیان با اشاره به اینكه تحولات حوزه خودرو نباید دستوری باشد، تصریح كرد: كمااینكه در مقابل این مسئله، دولت نباید در تعیین و یا تغییر قیمت خودرو موثر باشد، بلكه لازم است در یك فضای رقابتی قیمت خودرو تعیین شود.

 

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این موضوع مستلزم افزایش كیفیت محصولات داخلی و واردات خودرو است كه زمینه را برای رقابتی كردن بازار خودرو فراهم می‌كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39040
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه