میهن صنعت :

قیمت خودرو باید به بازار عرضه و تقاضا سپرده شود

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی هر گونه اظهار نظر در خصوص قیمت خودرو ، باعث تلاطم در بازار خودرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی هر گونه اظهار نظر در خصوص قیمت خودرو ، باعث تلاطم در بازار خودرو خواهد شد.

بهروز نعمتی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص عدم اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان و افزایش قیمت خودرو افزود : نباید مسئولین در اظهار نظر نسبت به قیمت خودرو عجله نمایند بلکه باید تعیین قیمت خودرو به بازار سپرده شود .

وی با تاثیر عدم اختصاص ارز دولتی به خودروسازان گفت : با توجه به اظهاراتی که همواره مسئولین و مدیران شرکتها در خصوص ارزبری صنعت خودرو مطرح می کنند ، در حال حاضر میانگین ارزبری صنعت خودرو 20 درصد بنابراین نباید عدم اختصاص ارز دولتی تاثیر چندانی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی داشته باشد.

وی اظهار داشت : در صورتی که ارزبری 20 درصدی خودروسازان صحیح باشد پس نباید به یکباره قیمت خودرو افزایش یابد .

وی تاکید کرد : به نظر می رسد وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت خودرو عجله نمودند و باید تامل می کردند تا بازار قیمت خودرو را تعیین نماید.

نماینده همدان و اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که دولت ها به بحث قیمت گذاری خودرو وارد نشوند قطعا بازار تعیین کننده خوبی برای قیمت خودرو خواهد بود بنابراین باید قیمت خودرو به بازار عرضه و تقاضا سپرده شود.

نعمت زاده در ادامه گفتگو با خبر خودرو با اشاره به رفع مسائل و مشکلات خودروسازان تصریح کرد : در حال حاضر برخی به دنبال تعطيل كردن خودروي داخلي هستند از اين رو لازم است تدبيري در اين خصوص انديشيده شود زيرا براي توليد ملي سالیان زیادی زحمت كشيده شده پس نباید یک طرفه در خصوص صنعت خودرو اظهار نظر نمود و توليد را نابود كرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29430
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه