میهن صنعت :

قیمت خودرو باید به حاشیه بازار سپرده شود

میهن صنعت : عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در چند سال فقط دلالان و واسطه ها بودند که از قیمت گذاری خودرو سود کرده اند و اگرقیمت ها در حاشیه بازارتعیین شود هم به نفع مصرف کننده و هم تولید کننده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید محمد بیاتیان در گفت وگوی با «عصرخودرو» در باره قیمت گذاری خودرو از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت:دولت هم به این نتیجه رسیده است که قیمت ها باید در حاشیه بازار تعیین شود  وقتی به صورت دستورتعیین می کند هم به ضرر مصرف کننده و هم تولید کننده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای  اسلامی ادامه داد: در چند سال فقط دلالان و واسطه ها بودند که از قیمت گذاری خودرو  سود کرده اند فکر کنم هم شورای رقابت ، دولت و خودروسازان  به این نتیجه رسیدند که حاشیه بازار قیمت ها را تعیین کند به نفع همه خواهد بود وشورای رقابت باید از این  چرخه خودش را بیرون بکشد.

وی افزود: تولید خودرو در دو خودرو ساز و سایر خودروسازها به صورت سی کی دی باعث ایجاد رقابت در بازار شده  و فضای بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کرده است  و مستلزم این است که عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند بنابراین  بازگشت قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت  منطقی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجازه داده شود میزان تولید و حاشیه بازار و رضایت مصرف کنندگان قیمت را مشخص کند، گفت:باید توجه داشت در یک بازه شش ماه شاید شاهد نابسمانی در بازار خودرو  باشیم اما بازار خودش را پیدا می کند و فکر می کنم هم تولید کننده و هم مصرف کننده از وضعیت آتی راضی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=72748
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه