«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت طلا سیاه کاهشی شد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افت صادرات کالاو خدمات چین برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و نگرانی ها در خصوص کمبود تقاضای نفت در پی تنش های تجاری آمریکا و چین تشدید یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افت صادرات  کالاو خدمات چین برای چهارمین ماه متوالی  کاهش پیدا کرد و نگرانی ها در خصوص کمبود تقاضای نفت در پی تنش های تجاری آمریکا و چین تشدید یافت.

شاخص نفت برنت با کاهش 21 سنت به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 18 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 28سنت افت داشته و به 58 دلار 29 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به دلیل توافق اوپک پلاس برای کاهش بیش تر تولیدات نفت رشد 3 و 7 درصدی را تجربه کردند.

براساس داده های منتشر شده در روز یکشنبه، صادرات یکی از غول های اقتصادی جهان، چین در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته حدود یک درصد کاهش داشته و در حالی که پیش بینی می شد نزدیک به یک درصد رشد داشته باشد.

این هفته کار خود را علیرغم افزایش چشمگیر واردات نفت با عملکرد ضعیف آغاز شد که در واقع این آشفتگی ناشی از اختلاف های تجاری چین و آمریکا می شود.

واشنگتن و پکن برای خاتمه دادن به وضع تعرفه های گمرکی در تلاش برای امضای توافق اولیه هستند اما این مذاکرات ماه ها طول کشیده و به نظر می رسد که دو کشور با یکدیگر اختلاف اساسی دارند.

کاهش قیمت نفت علیرغم این که پکن در روز جمعه تاکید کرد از وضع تعرفه های گمرکی علیه واردات گوشت خوک و سویا صرف نظر می کند، روی داد.

اعضای اوپک پلاس در روز جمعه توافق کردند تا تولیدات خود را به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و با کاهش داوطلبانه تولیدات نفت عربستان به میزان 400 هزار بشکه در روز به 2.1 میلیون بشکه می رسد.

تولیدات نفت آمریکا علیرغم تلاش های اوپک و متحدانش برای تقویت بازار در حال افزایش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189179
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه