میهن صنعت :

قیمت میوه شب عید افزایش چندانی نخواهد داشت

میهن صنعت : رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران با بیان این که میوه شب عید مورد نیاز مردم تامین است، گفت: در حال حاضر کمبودی برای میوه شب عید نداریم و به طور قطع قیمت ها نیز افزایش چندانی نخواهد داشت.

ˈبه گزارش میهن صنعت حسین مهاجرانˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:در عرضه میوه شب عید، تنها قیمت هر کیلوگرم پرتقال حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت و قیمت سیب نیز افزایش چندانی نمی یابد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سیب درجه یک در میدان میوه و تره بار تهران یک هزار و 800 تومان است ، که در صورت ورود سیب سردخانه ای اندکی نرخ این محصول افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین هر کیلوگرم پرتقال تامسون به قیمت 800 تا 1400 تومان در میادین عرضه می شود و در خرده فروشی ها با 35 درصد افزایش به فروش می رسد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم موز در میدان میوه و تره بار چهار هزار و 200 تومان است که خرده فروشان می توانند با سود 25 درصدی حدود پنج تا پنج هزار و 200 تومان به فروش رسانند.

به گفته ی وی، موز میوه ای وارداتی است و افزایش قیمت این محصول متاثر از قیمت ارز است.

مهاجران ، قیمت هر کیلوگرم پیاز نو در میادین میوه و تره بار را بین 1500 تا 1800 تومان اعلام کرد که در خرده فروشی ها با قیمت 2 هزارتومان در هر کیلوگرم عرضه می شود.

به گفته ی وی، پیاز کهنه با نرخ کمتر و حدود یک هزار و 400 تومان به فروش می رسد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم سیب زمینی به 900 تا یک هزار تومان رسیده است که طی روزهای اخیر 200 تومان افزایش قیمت داشته و پیش بینی می شود این رقم تا چند روز آینده نیز کاهش یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که هر کیلوگرم کیوی با قیمت 1600 تومان ، گوجه فرنگی با قیمت بین 800 تا 1600 تومان و خیار گلخانه ای نیز با قیمت 2200 تومان در میدان میوه و سبزی تهران عرضه می شود، که در خرده فروشی ها نیز با 35 درصد سود به فروش می رسد.

به گفته ی رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران ، تنها میوه موز در خرده فروشی ها با سود 25 درصد و مابقی میوه ها با سود 35 درصد عرضه می شود و افزایش سود بیش از این منصفانه و منطقی نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12410
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه