«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت افزایشی شد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افت 4 درصدی قیمت نفت در روز گذشته و معاملات سرمایه گذاران افزایش یافت اگرچه سنگینی سایه شیوع کرونا ویروس بر اقتصاد و تقاضای جهانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افت 4 درصدی قیمت نفت در روز گذشته و معاملات سرمایه گذاران افزایش یافت اگرچه سنگینی سایه شیوع کرونا ویروس بر اقتصاد و تقاضای جهانی وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 29 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 56 دلار 59 سنت معامله شد و نفت خام آمریکا 22 سنت رشد داشته و به 51 دلار 56 سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی های مربوط به تقاضا قیمت نفت و سایر کالاهای صنعتی را کاهش داده  در حالی که سهام اروپا و آمریکا از اواسط سال 2016 متحمل ضرر شده است.

یوشیدا، تحلیلگر بازار نفت گفت: شیوع سریع کرونا ویروس در خارج از چین می تواند تاثیرات بیشتر و غیرقابل پیش بینی بر تقاضای نفت و اقتصاد جهانی داشته باشد.

شمار کشته شدگان این بیماری در ایتالیا به 7 نفر رسید و بسیاری از کشورهای خاورمیانه درگیر این ویروس هستند.

سهام های آسیایی در روز سه شنبه در پی احتمال شیوع بیشتر این بیماری به سایر کشورها و آسیب به زنجیره تقاضای جهانی و همچنین اقتصاد به روند نزولی خود ادامه داد. آرامکوعربستان پیش بینی می کند که تاثیرات کرونا ویروس کوتاه مدت باشد و در نیمه دوم سال جاری تقاضا افزایش یابد. تولیدات نفت آمریکا نیز برای 5امین هفته متوالی افزایش یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191639
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه