«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت افزایش یافت /برنت در آستانه 70دلار

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر سرعت گرفتن احیای اقتصاد چین در اوایل 2021 و همچنین امیدواری به افزایش تقاضا انرژی و واردات این کشور رشد کرد و نفت برنت در نزدیکی 70 دلار ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر سرعت گرفتن احیای اقتصاد چین در اوایل 2021 و همچنین امیدواری به افزایش تقاضا انرژی و واردات این کشور رشد کرد و نفت برنت در نزدیکی 70 دلار ایستاد.

شاخص نفت برنت با افزایش 47 سنت معادل 0.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 69 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 49 سنت معادل  0.8 درصد رشد داشته و به 66 دلار 10 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش منتشر شده، رشد تولیدات صنعتی چین در ماه های ژانویه و فوریه شتاب گرفته است و از طرفی دیگر اطلاعات روزانه نشان می دهد که فعالیت پالایشگاه این کشور به نسبت سال گذشته رشد 15 درصدی را ثبت کرده است.

سنگ تی؛ تحلیلگر بازار چین گفت: صنایع سنگین چین مانند آلومینیوم، سیمان، زغال سنگ، فولاد در مقایسه با سال 2019 و همه گیری کرونا رشد دو رقمی داشته و نرخ رشد "دیوانه بار" بوده است که در واقع انتقال و تولید این صنایع نیاز به انرژی دارد.کاهش 15 درصدی صادرات نفت عربستان به خریداران شمال آسیا نیز از دیگر عوامل رشد قیمت نفت تلقی می شود و به علاوه، تمدید کاهش عرضه نفت به بازار از سوی اوپک و متحدانش در آوریل نیز منجر به بهبود قیمت ها شده است.

براساس گزارش بیکر هیوز، شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته به میزان یک عدد کاهش داشته که بر روند صعودی قیمت ها نیز تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208889
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه