«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت افزایش یافت

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال امیدواری به کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش و همچنین محرک های بانک مرکزی پس از کاهش بی سابقه ی خود طی چند سال اخیر در پی شیوع کرونا ویروس تقویت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال امیدواری به کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش و همچنین محرک های بانک مرکزی پس از کاهش بی سابقه ی خود طی چند سال اخیر در پی شیوع کرونا ویروس تقویت شد.

شاخص نفت برنت با افزایش 65 سنت معادل 1.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 50 دلار 32 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 47 سنت رشد داشته و به 45 دلار 23 سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی ها در خصوص اقتصاد جهانی با لغو پروازها و ممنوعیت سفر تشدید یافته و منجر به عملکرد بدترین بازار سهام پس از بحران 2008 شده است. فعالیت های کارخانه های چین در فوریه به شدت کاهش یافته و تمام این موارد حاکی از صدمات جدی شیوع کرونا ویروس به اقتصاد جهانی است.

اعضای کلیدی اوپک با تشدید نگرانی ها در خصوص آسیب های این بیماری به بازار جهانی نفت به دنبال کاهش حدود یک میلیون بشکه ای نفت در روز هستند و در حالی که ماه گذشته پیشنهاد محدودیت عرضه به میزان 600 هزار بشکه داده شده بود.

اوپک و متحدانش که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، پیش از این به منظور تقویت بازار تولیدات خود را به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز تا ماه مارس کاهش دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191967
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه