«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت افزایش یافت

بهای نفت افزایش پیدا کرد اگرچه هفته اخیر با روند نزولی ورسیدن قیمت نفت خام آمریکا به منفی 40 دلار همراه بود. کاهش تولیدات روزانه نیز به دلیل افت شدید تقاضا در اثر شیوع کرونا ویروس تاثیر گذار نبود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت افزایش پیدا کرد اگرچه هفته اخیر با روند نزولی ورسیدن قیمت نفت خام آمریکا به منفی 40 دلار همراه بود. کاهش تولیدات روزانه نیز به دلیل افت شدید تقاضا در اثر شیوع کرونا ویروس تاثیر گذار نبود.

معاملات نفت طی هفته گذشته به دنبال کاهش 30 درصدی تقاضای نفت بی ثبات بوده است. شاخص نفت برنت 11 سنت معادل 0.5 درصد رشد داشته و به 21 دلار 44 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 44 سنت معادل 2.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 16 دلار94 سنت معامله شد.

دو شاخص برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در هفته گذشته افت 24 و 7 درصدی را تجربه کردند. معامله گران پیش بینی می کنند که تقاضا به اندازه عرضه در ماه جاری به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس کاهش پیدا کند.

شاخص های نفت به دنبال گزارش بیکرهیوز مبنی بر این که تولید کنندگان طی ماه آوریل شمار سکوهای حفاری خود را کاهش داده اند و این بیشترین کاهش ماهانه از سال 2015 تلقی می شود، تقویت شد. درکانادا نیز شمار سکوهای حفاری نفت خام و گاز طبیعی نیز به شدت افت کرده است.

با توجه به این که ذخایر نفت به سرعت درحال پر شدن است، کاهش بیشتری از تولید کنندگان حتی پس از توافق اوپک پلاس برای محدود نمودن عرضه به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز انتظار می رود. براساس گزارشات منتشر شده، روسیه قرار است صادرات نفت خود را از بندر دریای سیاه و بالتیک طی ماه مه به نصف برساند.85 درصد از ظرفیت ذخایر نفت دریایی پر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=194523
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه