«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بازهم پایین آمد

بهای نفت در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد اما سرمایه گذاران بازار نفت به دنبال ارزیابی تقاضای نفت چین پس از شیوع کرونا ویروس و در انتظار تصمیم اوپک و متحدانش برای محدود نمودن عرضه به بازار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد اما سرمایه گذاران بازار نفت به دنبال ارزیابی تقاضای نفت چین پس از شیوع کرونا ویروس و در انتظار تصمیم اوپک و متحدانش برای محدود نمودن عرضه به بازار هستند.

نفت از رکورد خود در ژانویه بیش از 20 درصد افت داشته و از علت اصلی می توان به تاثیرات کرونا ویروس بر واردات نفت و نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از تقاضا نام برد.

شاخص نفت برنت با کاهش 10 سنت به ازای هر بشکه نفت 53 دلار 63 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 8 سنت افت داشته و به 49 دلار 56 سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی های به دنبال اظهارات الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه مبنی بر این که زمان بیشتری برای تصمیم گیری در خصوص کاهش عرضه نفت تا 600 هزار بشکه در روز از سوی اوپک و متحدانش لازم است، تشدید یافت.

وزیر نفت الجزایر در روز یکشنبه عنوان کرد که کمیته توصیه می کند تا کاهش بیشتر تولیدات تا پایان سه ماهه دوم ادامه یابد.

وی افزود: اپیدمی کرونا ویروس  تاثیرات منفی بر  فعالیت های اقتصاد دارد به ویژه در بخش هایی مانند حمل و نقل، گردشگری و صنعت کشور چین و سپس به تمام آسیا و در نهایت جهان سرایت می کند.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که روسیه برای ارزیابی بیشتر شرایط نیاز به زمان بیشتری دارد و ادامه داد که افزایش تولیدات نفت آمریکا می توان منجر به رشد کند اقتصادی شود.

سرمایه گذاران ابراز نگرانی کردند و گفتند که ممکن است که کاهش عرضه بیشتر از سوی اوپک و متحدانش برای تقویت بازار کافی نباشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190963
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه