«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت با افت ارزش دلار صعودی شد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال پیش بینی هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا و افت ارزش دلار افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال پیش بینی هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا و افت ارزش دلار افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 54 سنت معادل 0.8 درصد رشد داشته و به 67 دلار 59 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه مه 53 سنت رشد داشته و به 63 دلار 91 سنت در هر بشکه رسید.

کاهش ارزش دلار منجر شده تا سرمایه گذارانی که از سایر ارزها استفاده می کنند برای سرمایه گذاری و خرید نفت تشویق شوند.شاخص دلار علیرغم سایر ارزها به کمترین میزان خود طی 6 هفته اخیر رسید اما گزارش هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر نیز یکی دیگر از دلایل رشد قیمت ها است.

شرکت ملی نفت لیبی در روز گذشته صادرات نفت از بندر هاریگا را فورس ماژور اعلام کرد و به دلیل اختلافات بودجه بانک مرکزی این کشور امکان دارد که این اقدامات در سایر تاسیسات اجرایی شود. این مشکل می تواند تولیدات 280 هزار بشکه در روز نفت لیبی را دچار اختلال کند.از طرفی دیگر براساس گزارشات منتشر شده، صادرات نفت عربستان سعودی به کمترین میزان 8 ماهه خود رسیده اگرچه افزایش شمار به کرونا مبتلایان در کشورهایی مانند هند نگرانی ها را تشدید کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209761
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه