«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت با افزایش شمار مبتلایان به کرونا کاهش یافت

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان در هند و سایر کشورها و تشدید نگرانی ها نسبت به تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان در هند و سایر کشورها و تشدید نگرانی ها نسبت به تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 23 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 54 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 27 سنت افت داشته و به 62 دلار 96 سنت در هر بشکه رسید.این دو شاخص به ترتیب در هفته گذشته رشد 6 و 6.4 درصدی را تجربه کردند.

براساس گزارش منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در هند طی روز دوشنبه به رکورد 273,810 نفر در یک روز رسید و در مجموع بیش از 15 میلیون نفر درگیر این بیماری هستند. هند بعد از آمریکا با بیش از 31 میلیون فرد مبتلا به این بیماری در مکان دوم قرار گرفته است. تعداد افرادی که در هند جان خود را از دست داده اند نیز به بیش از 180 هزار نفر رسیده است.

 طی یک بیانه اعلام شد که پرواز های هنگ کنگ از کشورهایی مانند هند، پاکستان و فیلیپین به حالت تعلیق درآمده است. دولت ژاپن متعقد است که سومین اقتصاد بزرگ دنیا موج چهارم کرونا را تجربه می کند و این در حالی است که ژاپن در میان اقتصادهای بزرگ جهان کمترین تعداد مبتلایان را ثبت کرده اما نگرانی هایی در این خصوص وجود دارد. از طرفی دیگر شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا برای پنجمین هفته متوالی افزایش داشته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209715
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه