«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت برنت از مرز 70 دلار عبور کرد

بهای نفت برنت در روز دوشنبه برای نخستین بار از آغاز این پاندمی از مرز 70 دلار عبور کرد در حالی که نفت خام آمریکا در پی حمله به تاسیسات عربستان سعودی به بیشترین میزان خود طی دو سال اخیر رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برنت در روز دوشنبه برای نخستین بار از آغاز این پاندمی از مرز 70 دلار عبور کرد در حالی که نفت خام آمریکا در پی حمله به تاسیسات عربستان سعودی به بیشترین میزان خود طی دو سال اخیر رسید.

شاخص نفت برنت برای تحویل ماه مه با افزایش یک دلار 75 سنت معادل 2.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 71 دلار 11 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در آوریل یک دلار 60 سنت معادل 2.5 درصد رشد داشته و به 67 دلار 69 سنت در هر بشکه رسید که از اکتبر 2018 بی سابقه است.

سهام آسیایی بعد از تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری آمریکا رشد کرد و داده های مثبت منتشر شده از اقتصاد چین و آمریکا حاکی از احیای تقاضا و اقتصاد جهانی پس از شیوع بیماری  کرونا است. حمله نیروی حوثی یمن با موشک و پهپاد به مواضع حساس و مهم و قلب صنعت نفت عربستان نظیر  مناطق عسیر جیزان وشرکت آرامکو در بندر رأس التنوره در پاسخ به تشدید حملات ائتلاف و محاصره کامل یمن صورت گرفت.

دو شاخص برنت و دبلیو تی ای طی چها معامله اخیر به دلیل عدم افزایش تولیدات از سوی اوپک در نشست روز پنجشنبه روند صعودی را ثبت کرد اما وزیر نفت عربستان علیرغم رشد قیمت ها در معاملات اخیر اعلام کرد که هنوز برای احیای تقاضای جهانی دچار تردید است از طرفی دیگر وزیر سومین کشور بزرگ وارد کننده نفت یعنی هند در آخرین اظهارات خود گفته است که افزایش قیمت نفت می تواند تهدیدی برای میزان مصرف  در برخی از کشورها باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208623
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه