«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت برنت به بالای 40 دلار رسید

بهای نفت در روز دوشنبه در پی انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا و پایان تنش های مربوط به آن بیش از دو درصد افزایش را تجربه کرد اگرچه نگرانی های مربوط به کاهش تقاضا و افزایش شمار مبتلایان به کرونا بر بازار نفت سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در پی انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا و پایان تنش های مربوط به آن بیش از دو درصد افزایش را تجربه کرد اگرچه نگرانی های مربوط به کاهش تقاضا و افزایش شمار مبتلایان به کرونا بر بازار نفت سایه افکنده است.

شاخص نفت برنت یک دلار و 6 سنت معادل 2.7 درصد رشد داشته و به 40 دلار 51 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش یک دلار 7 سنت معادل 2.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 38 دلار21 سنت معامله شد.

قیمت نفت پس از کاهش 4 درصدی خود در روز جمعه احیا شد و در واقع پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و شکست دونالد ترامپ منجر شده تا تمامی بازارهای مالی تقویت شود و از طرفی دیگر، کاهش ارزش دلار فضا را برای سرمایه گذارانی که با سایر ارزها معامله می کنند، فراهم کرد.

رئیس جمهور منتخب و تیمش به دنبال کنترل بیماری کرونا بوده و بیشتر بر روی بحران سلامت در این کشور تمرکز دارند. آمریکا نخستین کشوری است که تعداد مبتلایان آن پس از شیوع کووید-19 از مرز 10 میلیون نفر عبور کرده است.

براساس گزارش منتشر شده، آمریکا در تلاش برای افزایش تولیدات نفت این کشور است و شمار دکل های حفاری نفت و گاز این کشور برای هشتمین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کرده است. اعضای کلیدی اوپک احتمال افزایش تولیدات نفت ونزوئلا و ایران را  در صورت محدود تر کردن تحریم های ایران و تغییر سیاست های این کشور می دهند.

اوپک و متحدانش به منظور تعادل در بازار نفت تولیدات خود را تا 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش دادند. واردات نفت چین (بزرگترین کشور وارد کننده نفت) حدود 12 درصد کاهش را در ماه اکتبر ثبت کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=203316
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه