«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بر مدار افزایش

بهای نفت در روز سه شنبه در پی حمله سایبری به شرکت تامین انرژی در آمریکا و همچنین اختلال در عرضه افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی ها در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا تشدید یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه  در پی حمله سایبری به شرکت تامین انرژی در آمریکا و همچنین اختلال در عرضه افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی ها در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا تشدید یافته است. شرکت کلونیال پایپ لاین روزانه تأمین 45 درصد از ذخیره سوخت ساحل شرقی آمریکا را برعهده دارد. اما در روزهای گذشته به دلیل یک حمله سایبری روز جمعه شبکه اصلی آن از کار افتاده و شرکت هم اکنون مشغول احیای سرویس‌های خود است.

شاخص نفت برنت با افزایش 69 سنت معادل یک درصد به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 97 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 61 سنت معادل 0.9 درصد رشد داشته و به 65 دلار 51 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت در هفته گذشته رشد بیش از یک درصدی را برای دومین هفته متوالی ثبت کردند.

کاخ سفید از نزدیک مشغول همکاری با شرکت کلونیال پایپ لاین است تا به احیای سرویس‌ های آن پس از حمله کمک کند.هنوز به طور رسمی اعلام نشده این حمله توسط چه گروهی انجام شده است اما به گفته یکی از مقامات گروه هکری دارک ساید یکی از مظنونین این پرونده است

قیمت نفت برنت امسال به دلیل کاهش محدودیت های ناشی از کرونا در آمریکا و اروپا و همچنین کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش رشد بیش از 30 درصدی را تجربه کرده است.در حالی نگرانی ها همچنان در خصوص افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در کشورهای آسیاسی نظیر هند وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210369
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه