«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بر مدار کاهش

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی جدید در خصوص کاهش تقاضا و محدودیت های اعمال شده در انگلیس و اروپا و همچنین چین کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نگرانی هایی جدید در خصوص کاهش تقاضا و محدودیت های اعمال شده در انگلیس و اروپا و همچنین چین کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 65 سنت معادل 1.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 34 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 44 سنت معادل 0.8 درصد افت داشته و به 51 دلار 80 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت طی معاملات هفته اخیر روند صعودی را تجربه کردند.

کشور چین بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را طی یک روز در 5 ماه گذشته ثبت کرد و مقامات این کشور در روز دوشنبه اعلام کردند که موارد مثبت به ویروس کرونا در استان هبی واقع در شمال پکن ثبت شده است و به دنبال آن سیستم حمل و نقل عمومی در این استان تعطیل شد.در شهرشیجیا ژوانگ مرکز استان هبی در ابتدا خدمات مترو تعلیق شد و در نهایت به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری منجر به تعطیلی حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی شد.

براساس شاخص سختگیری آکسفورد که اقدامات مربوط به محدودیت های اعمال شده را بررسی می کند، اکثر کشورهای اروپا تحت محدودیت شدید قرار دارند که از جمله می توان از تعطیلی مدارس، تعلیق سفر ها و محدودیت های حمل و نقل اشاره کرد.

ولیعهد عربستان در روز گذشته از برنامه های خود برای ساخت یک شهر با کربن صفر در NEOM رونمایی کرد که در فاز اول 500 میلیارد دلار برای این پروژه با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت جهان اختصاص یافته است. از طرفی دیگر، ضررهای قیمت نفت در پی تصمیم جو بایدن برای اختصاص تریلیون ها دلار به بسته محرک اقتصادی محدودتر شد و برنامه داوطلبانه عربستان نیز برای کاهش عرضه به بازار منجر به تقویت شاخص ها شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206342
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه