میهن صنعت:

قیمت نفت به نزدیک ۱۱۲ دلار رسید

میهن صنعت: وقوع درگیری در سودان جنوبی و ادامه تنش‌ها در لیبی که کاهش عرضه نفت را به دنبال داشته ‌است، قیمت نفت در بازارهای جهانی را به 111.70 دلار در هر بشکه رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با وقوع درگیری در جنوب سودان که تولید نفت را تهدید می‌کند، درست در زمانی که تولید نفت لیبی نیز کاهش یافته، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز بالای 111 دلار در هر بشکه باقی ماند.

از آنجایی که اعتصاب کارگران یک سوم ظرفیت پالایشگاه فرانسه را تعطیل کرده است و فروش آتی بنزین در آمریکا نیز با افزایش قیمت روبرو شد، تاجران با دقت بیشتری ذخایر سوخت را مورد بررسی قرار داده‌اند.

علی‌رغم کاهش تولید نفت عراق، دریای شمال و لیبی، به علت تامین بودن بازار از لحاظ عرضه و رشد تقاضای کمتر برای سوخت در چین، قیمت نفت برنت در سال جاری نسبت به سال 2012 در مسیر تقریبا همواره در حرکت است.

قیمت نفت برنت در سال جاری 7.5 درصد افزایش یافت و تفاوت قیمتی خود با نفت برنت را که به 20 دلار رسیده بود، کاهش داد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 14 سنت افزایش 111.70 دلار فروخته شد و نفت سبک امریکا با 15 سنت کاهش بشکه‌ای 98.76 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.

ریک اسپونر تحلیل‌گر بازارهای سی‌ام‌سی در سیدنی گفت: هرچند در کشورهایی مانند سودان جنوبی همیشه ریسک تولید وجود داشته، اما به نظر نیم رسد که بازار زیاد به آن در این لحظه واکنشی نشان دهد.

به نقل از فارس با اعتصاب کارگران در فرانسه در بیش از یک هفته که یک سوم ظرفیت پالایشگاهی فرانسه را مختل کرده است، قیمت بنزین در آمریکا به علت چشم انداز عرضه کمتر این سوخت افزایش یافته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36167
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه