«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بیش از یک درصد جهش کرد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار خبری مبنی بر تصمیم اوپک و متحدانش برای کاهش عرضه بیشتر به منظور تقویت بازار و تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر تقاضای جهانی بیش از یک درصد جهش کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار خبری مبنی بر تصمیم اوپک و متحدانش برای کاهش عرضه بیشتر به منظور تقویت بازار و تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر تقاضای جهانی بیش از یک درصد جهش کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 74 سنت معادل 1.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 54 دلار 70 سنت معامله شد ونفت وست تگزاس اینترمیدیت 61 سنت معادل 1.2 درصد رشد داشته و به 50 دلار 22 سنت در هر بشکه رسید.

براساس شنیده های نماینده چین در سازمان ملل متحد، اوپک و متحدانش که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند در جلسه روز سه شنبه به بررسی تاثیرات ویروس کرونا بر تقاضای جهای نفت و رشد اقتصادی پرداختند.

تولید کنندگان به دنبال کاهش بیشترعرضه به بازار هستند و جلسه ماه مارس به اوایل فوریه منتقل شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت هشدار داد در صورتی که مشکلات مربوط به ویروس کرونا تداوم پیدا کند، تاثیرات محدود نمودن عرضه نیز از بین خواهد رفت.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 31 ژانویه 4.2 میلیون بشکه افزایش داشته و به 432.9 میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران براین باور بودند که رقم برابر با 2.8 میلیون بشکه باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190797
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه