«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت تثبیت شد

بهای نفت به دنبال رشد کند اقتصادی چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان و افزایش نگرانی های در خصوص تقاضای جهانی به همراه خوش بینی به امضای توافق تجاری چین و آمریکا ثابت ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال رشد کند اقتصادی چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان و افزایش نگرانی های در خصوص تقاضای جهانی به همراه خوش بینی به امضای توافق تجاری چین و آمریکا ثابت ماند.

شاخص نفت برنت با افزایش 23 سنت به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 85 سنت معامله شد ونفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 سنت رشد داشته و به 58 دلار 54 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب کاهش هفتگی 0.2 و 0.8 درصدی را ثبت کردند.

براساس گزارش دولت در روز جمعه، چین، دومین اقتصاد بزرگ چین در سال 2019 رشد 6.1 درصدی ثبت کرده که کندترین توسعه را طی 29 سال اخیر داشته است اما افزایش تقاضای سوخت کمی این داده های ضعیف اقتصادی را جبران کرده است.

پالایشگاه های چین در سال 2019 حدود 651.98 میلیون تن از نفت خام را فرآوری کردند که با رکورد 13.6 میلیون بشکه در روز برابری می کنند و به نسبت سال گذشته رشد 7.6 درصدی را ثبت کرده است.

قیمت های نفت در روز پنجشنبه به دنبال امضای فاز اولیه توافق تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد و دولت چین متعهد شد که 54 میلیارد دلار کالای انرژی بیشتر خریداری کند.

علاوه براین، تصویب توافق تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا از سوی سنا نیز بر افزایش قیمت نفت تاثیر گذار بوده است.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، کاهش عرضه نفت از سوی اوپک و متحدانش منجر به افزایش تقاضای نفت خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190297
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه