«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت ثابت شد

بهای نفت در روز سه شنبه در پی انتظار سرمایه گذاران برای گزارش ذخایر نفت آمریکا و پس از افزایش امیدواری ها به توافق نهایی پکن و واشنگتن ثابت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه در پی انتظار سرمایه گذاران برای گزارش ذخایر نفت آمریکا و پس از افزایش امیدواری ها به توافق نهایی پکن و واشنگتن ثابت شد.

شاخص نفت برنت 4 سنت رشد داشته و به 62 دلار 17 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش یک سنت به ازای هر بشکه نفت 56 دلار 53 سنت معامله شد.

معامله گران هفته گذشته پیش بینی کرده بودند که ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا می کند در حالی که با کاهش مواجه شد. برخی از تحلیلگران براین باورند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به یک نوامبر افزایش 2.7 میلیون بشکه ای را تجربه می کند.

بازار نفت هم اکنون به دنبال افزایش امیدواری ها به توافق نهایی چین و آمریکا تقویت شده است. چین در روز دوشنبه اعلام کرد که روسای جمهور دو کشور با ابزارها و روش های  مختلف با یکدیگر در تماس هستند.

تحلیلگران معتقدند که بهبود رشد اشتغال آمریکا و کاهش نرخ بیکاری در ماه اکتبر نیز بر بازار نفت تاثیرگذار بوده است.

عربستان سعودی در روز یکشنبه عرضه اولیه سهام بزرگترین شرکت نفتی جهان، آرامکو، را آغاز کرد. دستگاه نظارت عربستان ثبت نام سهام این غول نفتی در لیست بورس سهام داخلی را تایید کرد.

عربستان نتایج عرضه اولیه سهام خود را 10 نوامبر به اطلاع خواهد رساند که سرمایه گذاران چشم انتظار این گزارش نیز هستند. تولیدان نفت روسیه کاهش یافته و از 11.25 میلیون بشکه در روز به 11.23 میلیون بشکه رسیده است اگرچه همچنان این میزان برخلاف توافق اوپک پلاس است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188197
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه