«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت جهش کرد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به نشست اوپک و سایر تولید کنندگان نفت در روز پنج شنبه برای کاهش بیشتر تولیدات به منظور تقویت قیمت ها جهش کرد و نفت آمریکا بیش از یک دلار افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال  امیدواری به نشست اوپک و سایر تولید کنندگان نفت در روز پنج شنبه برای کاهش بیشتر تولیدات به منظور تقویت قیمت ها جهش کرد و نفت آمریکا  بیش از یک دلار افزایش داشته است.

شاخص نفت برنت 72 سنت معادل 2.4 درصد رشد داشته و به 36 دلار 62 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش یک دلار و 30 سنت معادل 5.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 24 دلار 93 سنت معامله شد.

نشست ویدیو کنفرانس در روز پنجشنبه بین اعضای اوپک و متحدانش نظیر روسیه برگزار خواهد شد و به نظر می رسد که در مقایسه با نشست قبلی موفقت آمیز تر باشد. پیش از این اعضا به توافق نرسیده و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه ایجاد شد.اگرچه هنوز تردیدهایی نسبت به نقش آمریکا در کاهش تولیدات وجود دارد.

روسیه و اعضای اوپک به دنبال توافق کاهش عرضه نفت هستند اما موفقیت در این توافق به آمریکا بستگی داشته و باید دید که آیا آمریکا تولیدات روزانه خود را کاهش خواهد داد یا خیر. دپارتمان انرژی آمریکا در روز گذشته اعلام کرد که تولیدات آمریکا هم اکنون و بدون اقدام دولت نزولی بوده است.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، پیش بینی می شود که تولیدات نفت آمریکا تا 470 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و از طرفی دیگر تقاضا در سال 2020 به میزان 1.3 میلیون بشکه در روز افت را ثبت کند.

موسسه نفتی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا 11.9 میلیون بشکه رشد داشته و در هفته منتهی به سوم آوریل به 473.8 میلیون بشکه رسیده است. با شیوع کرونا ویروس و کاهش تقاضا، ذخایر بنزین افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193533
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه