«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت در سراشیبی

بهای نفت به دنبال بازسازی سریع تاسیسات نفتی عربستان و نیز نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا در پی رشد کند اقتصادی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال بازسازی سریع تاسیسات نفتی عربستان و نیز نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا در پی رشد کند اقتصادی کاهش پیدا کرد.شاخص نفت خام برنت با کاهش 83 سنت به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 91 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 50 سنت افت داشته و به 55 دلار 91 سنت در هر بشکه رسید.

برنت در هفته گذشته افت 3.7 درصدی را تجربه کرد که از اوایل آگوست بیشترین کاهش هفتگی بوده و شاخص دبلیو تی ای در هفته گذشته 3.6 درصد کاهش داشته است.

بازار نفت پس از شایعاتی مبنی بر حذف شرکت های چینی از مبادلات آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است که این اقدام می تواند آتش جنگ تجاری دو غول اقتصادی را شعله ورتر کند.

قیمت نفت طی معاملات اخیر و پس از این که حسن روحانی اعلام کرد که به آمریکا پیشنهاد داده که در ازای مذاکره، تحریم های علیه ایران را حذف کند، کاهش پیدا کرد اگرچه دونالد ترامپ این درخواست را رد کرد. براساس گزارش وال استریت ژورنال، عربستان سعودی با آتش بس جزئی در یمن موافقت کرده است.

منابع آگاه اعلام کرده اند که ظرفیت تولیدات نفت عربستان به مرز 11.3 میلیون بشکه رسیده است.آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد:احتمال پایین آورن برآوردهای تقاضای نفت در سال 2019 و 2020 به دلیل رشد کند اقتصادی وجود دارد.

شرکت های صنعتی در کشور چین، دومین غول اقتصادی جهان و بزرگترین وارد کننده نفت از کاهش سود خبر دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186269
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه