«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت دوباره نزولی شد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص زمان بهبود تقاضای جهانی با لغو برخی از محدودیت های کرونا ویروس و تشدید تنش ها میان چین و آمریکا کاهش پیدا کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص زمان بهبود تقاضای جهانی با  لغو برخی از محدودیت های کرونا ویروس و تشدید تنش ها میان چین و آمریکا کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 26 سنت معادل 0.6 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 35 دلار 96 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 31 سنت معادل 0.9 درصد به 34 دلار 4 سنت در هر بشکه رسید. اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه تولیدات خود را در راستای تقویت بازار به میزان 10 میلیون بشکه در روز  در ماه های می و جون کاهش  داده اند.

برخی از محدودیت های ناشی از کرونا ویروس در آمریکا لغو شده و امیدواری ها برای افزایش تقاضا بالا رفته است اگرچه تحلیلگران در خصوص بهبود تقاضا مطمئن نیستند و با آمدن فصل تابستان در ایالات متحده آمریکا که زنگ شروع آن تعطیلات روز یادبود بود، در بسیاری از شهرها گردهمایی‌های شلوغی شکل گرفت و در واقع شروع افزایش تقاضا است.

براساس گزارش گروه اوراسیا، برخی از تحلیلگران و بانک ها پیش بینی می کنند که بازار متعادل نفت با آغاز ماه جون ایجاد می شود اما این می تواند خیلی خوشبینانه باشد.

اگرچه تقاضای نفت آمریکا به آرامی افزایش می یابد اما نشانه هایی از کاهش ذخایر این کشور وجود دارد و پیش بینی می شود که در هفته اخیر برای سومین هفته متوالی روند نزولی را ثبت کرده باشد. علاوه براین، قیمت نفت پس از اظهارات لری کودلو،  مشاور اقتصادی دونالد ترامپ مبنی بر این که چین با وضع قوانین امنیتی جدید در هنگ کنک یک اشتباه بزرگ انجام داده است، تحت فشار قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196121
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه