«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت رشد کرد

بهای نفت در روز دوشنبه رشد کرد اگرچه نگرانی های مربوط به تامین تقاضا پس از توقف خط لوله نفت آمریکا برطرف شده است اما کاهش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا و محدودیت های بیشتر بر بازار نفت تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه رشد کرد اگرچه نگرانی های مربوط به تامین تقاضا پس از  توقف خط لوله نفت آمریکا برطرف شده است اما کاهش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا و محدودیت های بیشتر بر بازار نفت تاثیر گذاشته است.

شاخص نفت برنت با افزایش 3 سنت به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 74 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 8 سنت رشد داشته و به 65 دلار 45 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در روز جمعه جهش بیش از 25 درصدی را تجربه کردند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند و انتقال بیماری به سایر کشورها منجر به نگرانی سرمایه گذاران شده است. تاکنون بیش از 270 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بسیاری از ایالت های این کشور به منظور کنترل بهتر قصد دارند تا محدودیت های بیشتری اعمال کنند.از طرفی دیگر، داده های خرده فروشی نا امید کننده چین فشار بیشتری را به بازار نفت وارد کرده است. نرخ فروش خرده فروشی چین در ماه آوریل رشد 17.7 درصدی داشته در حالی که پیش بینی می شد به میزان 24.4 رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210559
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه