«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت رکورد زد

بهای نفت در پی رشد اشتغال آمریکا و همچنین تصمیم اوپک و متحدانش برای عدم افزایش عرضه در ماه آوریل حدود 3 درصد افزایش پیدا کرد و به بیشترین میزان خود طی یک سال اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی رشد اشتغال آمریکا و همچنین تصمیم اوپک و متحدانش برای عدم افزایش عرضه در ماه آوریل حدود 3 درصد افزایش پیدا کرد و به بیشترین میزان خود طی یک سال اخیر رسید.

شاخص نفت برنت 2 دلار 62 سنت معادل 3.9 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 36 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 دلار 26 سنت رشد داشته و به 66 دلار 9 سنت در هر بشکه رسید.برنت و دبلیو تی ای به ترتیب 5.2 و 7.4 درصد افزایش را در هفته گذشته تجربه کرده اند.

هر دو شاخص نفت در روز پنجشنبه پس از نشست اوپک و متحدانش و همچنین عدم افزایش عرضه نفت به بازار در آوریل و اعطای معافیت محدود به قزاقستان و روسیه بیش از 4 درصد جهش پیدا کرد. سرمایه گذاران از تمدید کاهش تولیدات داوطلبانه عربستان سعودی  در ماه آوریل علیرغم رشد قیمت نفت طی معاملات اخیر شگفت زده شدند.

گلمدن ساچز پیش بینی خود را برای افزایش قیمت نفت برنت در نیمه دوم سال جاری به میزان 5 دلار افزایش داد و 75 دلار در هر بشکه اعلام کرد در حالی که انتظار می رود قیمت نفت در سه ماهه سوم سال جاری به 80 دلار برسد.

تحلیلگران براین باورند که تقویت ارزش دلار می تواند مانع از بهبود قیمت نفت شود زیرا گرانی دلار شرایط را برای سرمایه گذارانی که از سایر ارزهای رایج استفاده می کنند سخت تر می کند.

 هند که به عنوان سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ جهان شناخته می شود اعلام کرد که تصمیم اوپک برای تمدید کاهش تولیدات و افزایش قیمت نفت می توانند تهدیدی برای مصرف نفت در برخی از کشورها باشد. از طرفی دیگر براساس گزارش بیکر هیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا به میزان یک عدد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208479
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه