«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت سقوط کرد

بهای نفت برای ششمین جلسه متوالی به دنبال شیوع کرونا ویروس کاهش یافته و بدترین عملکرد هفتگی خود را از سال 2016ثبت کرد وبه پایین ترین رقم بیش از یک سال اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برای ششمین جلسه متوالی به دنبال شیوع کرونا ویروس کاهش یافته و بدترین عملکرد هفتگی خود را از سال 2016ثبت کرد وبه پایین ترین رقم  بیش از یک سال اخیر رسید.

براساس گزارش های منتشر شده، شش کشور جدید برای نخستین بار از موارد ابتلا به این بیماری خبر داده اند که منجرشده سازمان جهانی بهداشت خطر این ویروس را "خیلی بالا" اعلام کند.

شاخص نفت برنت با کاهش 2 دلار شش سنت به 49 دلار 67 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت دو دلار 33 سنت افت داشته وبه ازای هر بشکه نفت 44 دلار 76 سنت معامله شد.

شاخص نفت برنت در هفته گذشته کاهش هفتگی 14 درصدی را تجربه کرد که از ژانویه 2016 بی سابقه بوده است و شاخص دبلیو تی ای با کاهش 16 درصدی بیشترین کاهش هفتگی را از دسامبر 2008 ثبت کرد.

براساس گزارشات منتشر شده، بازارهای بورس جهانی نیز با شیوع کرونا ویروس افت کرده و قیمت فلزات نیز سقوط داشته است. تاکنون خسارات ناشی از کرونا ویروس 5 تریلیون دلار اعلام شده است.

اعضای اوپک و متحدانش به دنبال کاهش بیشتر تولیدات خود به منظور ثبات بازار نفت هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191789
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه