«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت سقوط کرد

بهای نفت در پی نگرانی سرمایه گذاران و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و چین و در نتیجه محدودیت های اعمال شده کاهش بیش از دو درصدی را تجربه کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت درپی نگرانی سرمایه گذاران و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و چین و در نتیجه محدودیت های اعمال شده کاهش بیش از دو درصدی را تجربه کرد

شاخص نفت برنت با کاهش یک دلار و  23 سنت معادل 2.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 10 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 23 سنت معادل 2.3 درصد افت داشته و به 52 دلار 36 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت در اوایل امسال بیشترین رشد خود را ثبت کردند و برای نخستین بار است که طی سه هفته اخیر روند نزولی را تجربه کردند. برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در هفته گذشته 1.6 و 0.4 درصد افت داشتند.

تولید کنندگان نفت در حال حاضر با چالش های مختلفی برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار مواجه هستند و با توجه به روند کند واکسیناسیون، بازارهای مالی به دلیل تضعیف ارزش دلار، تقویت شاخص ها و همچنین رشد تقاضا در چین تقویت شدند اما این رویدادهای مثبت با اعمال محدودیت های بیشتر در چین و تقویت ارزش دلار در روز گذشته زیر سوال رفت.

بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا از بسته حمایتی 2 میلیارد دلاری خود به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا رونمایی کرد که می توان منجر به تقویت تقاضا در این کشور شود اگرچه تحلیلگران براین باورند که این اقدام برای بهبود وضعیت بازار نفت کافی نیست.

براساس گزارش منتشر شده، واردات نفت خام چین در سال 2020 میلادی شاهد رشد 7.3 درصدی بوده و در 2 فصل از 4 فصل گذشته ارقامی بی سابقه را ثبت کرده است. می توان نتیجه گرفت که فعالیت پالایشگاه های چین افزایش یافته و قیمت های پایین نفت سبب ذخیره سازی انرژی در این کشور شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206502
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه