«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت سقوط کرد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال شیوع سریع کرونا ویروس در چندین کشور و تشدید نگرانی های مربوط به تقاضای جهانی حدود سه در کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال شیوع سریع کرونا ویروس در چندین کشور و تشدید نگرانی های مربوط به تقاضای جهانی حدود سه در کاهش پیدا کرد.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در کشورهای کره جنوبی، ایتالیا و ایران نگرانی های مربوط به تاثیر این بیماری بر اقتصاد جهانی افزایش یافته است.

شاخص نفت برنت با کاهش یک دلار 69 سنت معادل 2.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 56 دلار 81 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 40 سنت معادل 2.6 درصد افت داشته وبه 51 دلار 98 سنت در هر بشکه رسید.

دولت کره جنوبی بعد از مبتلاشدن بیش از 700 نفر و کشته شدن 8 نفر وضعیت را قرمز اعلام کرد. تاکنون بیش از 150 نفر در ایتالیا مبتلا شده اند و این کشور از مرگ سومین نفر در اثر این بیماری خبر داد.

دولت ایران تایید کرده که 43 نفر به این بیماری مبتلا شده اند و 8 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند در حالی که بیشتر مبتلایان ساکن شهر مقدس قم هستند. برخی از کشورها نظیر کویت، عربستان، ترکیه و عراق محدودیت هایی را برای سفر به جمهوری اسلامی اعمال کرده اند.

قیمت نفت پس از گزارش کمیسیون بهداشت محلی چین مبنی بر این که اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا در 4 استان یون نان، گوانگ دونگ، شانشی وگوئیژو کاهش یافته، اندکی تقویت شد.

رئیس جمهور چین در روز گذشته اعلام کرد که بزرگ ترین مصرف کننده انرژی جهان سیاست هایی را برای کاهش تاثیرات کرونا ویروس در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191565
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه