«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت صعودی شد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به بسته محرک اقتصادی آمریکا برای جبران خسارات ناشی از کرونا و همچنین کاهش ذخایر نفت این کشور افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به بسته محرک اقتصادی آمریکا برای جبران خسارات ناشی از کرونا و همچنین کاهش ذخایر نفت این کشور افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 35 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 56 دلار 25 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 37 سنت معادل 0.3 درصد رشد داشته و به 53 دلار 35 سنت در هر بشکه رسید.

جنت یلین؛ وزیر خزانه داری رئیس جمهور منتخب آمریکا در روز گذشته به قانون گذاران تاکید که برای جبران خسارات ناشی از کرونا و همچنین بسته حمایتی اقدام بزرگی انجام دهند که در نتیجه امیدواری ها برای بهبود تقاضا و اقتصاد جهانی افزایش یافت اگرچه نگرانی ها در خصوص میزان تقاضا همچنان وجود دارد و آژانس بین المللی انرژی به تازگی چشم انداز خود برای تقاضا در سه ماهه اول سال جاری به میزان 580 هزار بشکه در روز کاهش داد.

محدودیت های بیشتری در پکن با افزایش شمار مبتلایان به کرونا و بیشترین موارد ثبت شده طی یک روز اعمال می شود که طی سه هفته اخیر بی سابقه بوده و قرار است که ایستگاه های مترو نیز تعطیل شود. این کشورترین سخت ترین شرایط خود را از مارس 2020 تجربه می کند در حالی که به تعطیلات سال نو چینی چیزی باقی نمانده و مقامات 20 استان از مردم درخواست کرده اند که در خانه های خود بمانند.

دولت آلمان نیز در روز گذشته از تمدید محدودیت های خود به ویژه برای مدارس و اکثر فروشگاه ها به مدت دو هفته خبر داد. از طرفی دیگر سرمایه گذاران  چشم انتظار میزان ذخایر نفت آمریکا هستند که تصور می شود روند نزولی داشته باشد. تحلیلگران پیش بینی کرده اند که میزان موجودی نفت این کشور در هفته منتهی به 15 ژانویه به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206684
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه