«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت صعودی شد

بهای نفت در روز چهارشنبه در پی بازگشت سرمایه گذاران و از سرگیری معاملات پس از رکود معاملات اخیر و با امید به کشورهای که به دنبال افزایش ذخایر استراتژیک خود هستند، رشد یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در پی بازگشت سرمایه گذاران و از سرگیری معاملات پس از رکود معاملات اخیر و با امید به کشورهای که به دنبال افزایش ذخایر استراتژیک خود هستند، رشد یافت اگرچه نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از تقاضا وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 38 سنت معادل 1.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 29 دلار 98 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 36 سنت معادل 1.8 درصد رشد داشته و به 20 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا طی هفته گذشته به شدت افزایش داشته است.ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 10 آوریل به میزان 13.1 میلیون بشکه رشد داشته و به  486.9 میلیون بشکه رسیده است.

اوپک و متحدانش مانند روسیه که با اوپک پلاس شناخته می شوند، نشان دادند که احتمال اعلام خرید تا چند ملیون بشکه از سوی آژانس بین المللی انرژی وجود دارد. دپارتمان انرژی آمریکا در روز گذشته اعلام کرد که در حال مذاکره با 9 شرکت انرژی برای ذخیره 23 میلیون بشکه در SPR خود است.

براساس اعلام صندوق بین المللی پول، پیش بینی می شود که اقتصاد جهانی طی سال 2020 افت 3 درصدی را به دلیل شیوع کرونا ویروس و توقف فعالیت های اقتصادی تجربه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=194003
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه