«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت عقب نشینی کرد

بهای نفت در روز دوشنبه در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک پلاس هستند کاهش پیدا کرد اما امیدواری ها به احیای تقاضا پس از تولید واکسن کرونا بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک پلاس هستند کاهش پیدا کرد اما امیدواری ها به احیای تقاضا پس از تولید واکسن کرونا بهبود یافته است.

نفت برنت آتی ژانویه با کاهش 46 سنت به ازای هربشکه نفت 47 دلار 72 سنت معامله شد ودر حالی که برای تحویل در فوریه 42 سنت افت داشته و به 47 دلار 83 سنت در هر بشکه رسید.نفت وست تگزاس اینترمیدیت 48 سنت کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 45 دلار 5 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت به دنبال ساخت واکسن کرونا و امیدواری برای لغو محدودیت های اعمال شده و در نهایت بهبود تقاضای جهانی طی ماه نوامبر 20 درصد رشد کرده و بیشترین افزایش ماهیانه را از ماه مه تجربه کرد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که اعضای اوپک پلاس در جریان این نشست افزایش تولیدات خود را پس از موج سوم کرونا و به منظور تقویت بازار نفت به تعویق بیندازند. پیش از این قرار بود که اعضای این گروه تولیدات خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند. مذاکرات مقدماتی در روز یکشنبه انجام شده اما این نشست به صورت رسمی طی امروز و فردا برگزار می شود و در خصوص سیاست های توافق محدود نمودن عرضه تصمیم گیری خواهند کرد.

بانک ANZ پیش بینی می کند  در صورتی که اوپک و متحدانش توافق محدود نمودن عرضه را تمدید نکنند، بازار نفت در نیمه اول سال 2021 با مازاد 1.5 تا 3 میلیون بشکه نفت در روز مواجه خواهد شد.

شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا برای 4امین هفته متوالی افزایش پیدا کرده است و از طرف دیگر فعالیت های کارخانه های چین سرعت گرفته که طی سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204412
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه