«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت نزدیک به رکورد سال 2019 قرار گرفت

بهای نفت در روز سه شنبه پس ازاعلام عدم تمدید معافیت از تحریم های نفتی ایران نزدیک به بیشترین میزان خود در سال 2019 قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه پس ازاعلام عدم تمدید معافیت از تحریم های نفتی ایران نزدیک به بیشترین میزان خود در سال 2019 قرار گرفت.

شاخص نفت خام برنت 0.5 درصد رشد داشته و به 74 دلار 40 سنت در هر بشکه رسیدو نفت وست تگزاس اینترمیدیت به بیشترین میزان خود از اکتبر 2018 رسید و قبل از بازگشت به 65 دلار89 سنت به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 95 سنت معامله شد.

 واشنگتن در روز دوشنبه اعلام کرد که تمام خریداران نفت ایران باید از دوم ماه مه تمام واردات نفت از ایران را متوقف کنند یا اینکه با تحریم‌ها مواجه شوند.

ایران پیش از اعمال تحریم های نفتی، چهارمین تولید کننده بزرگ نفت اوپک بود که روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت در روز صادر می کرد اما از ماه آوریل به بعد، این میزان به زیر یک میلیون بشکه در روز رسید.

براساس اعلام بانک بارکلیز، این تصمیم موجب شگفتگی سرمایه گذاران شد و بازار نفت با کمبود قابل توجهی مواجه خواهد شد.

بانک ANZ اعلام کرد:این تصمیم می تواند در کنار تنش های سیاسی لیبی، تحریم های نفتی ونزوئلا و محدودیت تولید اوپک، عرضه به بازار را با اختلال بیشتری مواجه کند.

به گفته ی تحلیلگر بازار، الن والد، آمریکا انتظار دارد که این کمبود را با افزایش تولیدات عربستان و امارات جبران شودو این در حالی است که عربستان به عنوان عضو دفاکتو اوپک مجبور به کاهش عرضه نفت است.

اوپک و متحدانش در ماه جون در خصوص ادامه سیاست های کاهش عرضه با یکدیگر به گفتگو خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175218
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه