«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت نزولی شد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و نگرانی هایی در خصوص افزایش عرضه بیش از تقاضا اندکی کاهش یافت اگرچه کاهش ذخایر بنزین مانع از افت بیشتر شاخص ها شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و نگرانی هایی در خصوص افزایش عرضه بیش از تقاضا اندکی کاهش یافت اگرچه کاهش ذخایر بنزین مانع از افت بیشتر شاخص ها شد.

شاخص نفت برنت با کاهش 2 سنت به ازای هر بشکه نفت 42 دلار 61 سنت معامله شد و در حالی که نفت وست تگزاس اینترمیدیت 4 سنت معادل 0.1 درصد افت داشته و به 40 دلار 33 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده (1.7 میلیون بشکه) در هفته گذشته افزایش داشته و در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این میزان برابر با 300 هزار بشکه باشد در حالی که ذخایر بنزین این کشور کاهش پیدا کرده است.

مصرف سوخت در جهان بعد از لغو برخی از محدودیت های ویروس کرونا در حال احیا است و در حالی که اعضای اوپک پلاس و تولید کنندگان نفت شیل تولیدات خود را کمتر کرده اند. یکی از تحلیلگران فوجیتومی در این خصوص گفت: نگرانی ها همچنان با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا و سایر کشورها در بازار وجود دارد.

براساس گزارشات منتشرشده، شمار مبتلایان جدید در آمریکا به نسبت 7 روز قبلی در هفته منتهی به 21 جون حدود 25 درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود که سومین سه ماهه سال واردات نفت چین نیز روند نزولی را تجربه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197171
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه