«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت نزولی شد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تصمیم اوپک مبنی برافزایش تدریجی تولیدات نفت بین ماه های می و جولای کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تصمیم اوپک مبنی برافزایش تدریجی تولیدات نفت بین ماه های می و جولای کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 16 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 70 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه می 13 سنت افت داشته و به 61 دلار 32 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت پس از تصمیم اوپک پلاس و خوش بینی به رشد تقاضای انرژی و اعلام طرح 2 تریلیون دلاری جو بایدن برای نوسازی زیرساخت ها بیش از دو دلار تقویت شد.

اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند قرار است که تولیدات خود را در ماه جون و می به میزان 350 هزار بشکه در روز و در جولای تا 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند.

 تصمیم تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از ماه مه پس از این که دولت بایدن از عربستان سعودی خواست قیمت های انرژی را معقول نگه دارد از سوی اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه وزیران این گروه گرفته شد. بیشترین عرضه نفت به بازار توسط عربستان سعودی انجام خواهد شد در حالی که پیش از این داوطلبانه تولیدات خود را کاهش داده بود.

سرمایه گذاران بازار نفت در حال حاضر بر روی مذاکرات ایران و سایر کشورها در وین در رابطه با برجام تمرکز کرده اند. وزیر امور خارجه ایران پیش از آغاز مذاکرات خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه ایران است.

هنری رم؛ تحلیلگر اوراسیا در این خصوص عنوان کرد که انتظار می رود تا تحریم های علیه ایران از جمله خرید و فروش نفت بعد از پایان مذاکرات و بازگشت ایران به این توافق برداشته شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209229
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه