«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت همچنان برمدار کاهش

بهای نفت در روز دوشنبه در پی تشدید تنش های تجاری چین و آمریکا و نگرانی هایی در خصوص اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرد و نفت خام آمریکا به به پایین ترین قیمت خود طی دو هفته اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در پی تشدید تنش های تجاری چین و آمریکا و نگرانی هایی در خصوص اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرد و نفت خام آمریکا به به پایین ترین قیمت خود طی دو هفته اخیر رسید.

شاخص نفت خام برنت با افت 63 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 71 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 68 سنت معادل 0.3 درصد کاهش داشته و به 53 دلار 49 سنت رسید و در حالی طی معاملات اخیر کمترین میزان خود از 9 آگوست را تجربه کرد.

نگرانی ها در خصوص رشد کند اقتصادی به دنبال تسویه حساب ها و اختلاف های تجاری دو غول اقتصادی جهان چین و آمریکا تشدید یافته است.

وزیر بازرگانی چین در هفته گذشته از اعمال 5 الی 10 درصد تعرفه گمرکی علیه  5,078 کالای آمریکایی از جمله نفت خام و محصولات کشاورزی خبر داد.

دونالد ترامپ در این رابطه اعلام کرد که به شرکت های آمریکایی دستور داده تا به دنبال راه هایی برای توقف فعالیت های تاسیسات خود در چین باشند و محصولات خود را در آمریکا تولید کنند.

جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت گفت:«تنها موردی که می تواند وضعیت بازار را به حال عادی برگرداند(ابرهای طوفانی را از بازار نفت از بین ببرد)، مذاکرات تجاری چین و آمریکا در هفته جاری و عقب نشینی دو کشور از مواضع خود است.»

 جروم پاول، مدیرعامل فدرال رزرو در سمپوزیوم سالانه اقتصاد عنوان کرد:  اقتصاد آمریکا در موقعیت مطلوبی قرار دارد و بانک مرکزی آمریکا متناسب با شرایط اقدام خواهد کرد

شرکت های انرژی آمریکا شمار سکوهای حفاری خود را کاهش دادند به کمترین میزان خود از ژانویه 2018 رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183858
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه