«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت همچنان بر مدار کاهش

بهای نفت به دنبال شیوع کرونا ویروس و نگرانی هایی مربوط به کاهش تقاضای جهانی نفت کاهش پیدا کرد در حالی که تولیدکنندگان اصلی نفت در تلاش برای محدود نمودن عرضه به بازار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال شیوع کرونا ویروس و نگرانی هایی مربوط به کاهش تقاضای جهانی نفت کاهش پیدا کرد در حالی که تولید کنندگان اصلی نفت در تلاش برای محدودنمودن عرضه به بازار هستند.

شاخص نفت برنت با کاهش 24 سنت به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 7 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 25 سنت افت داشته و به 53 دلار 63 سنت در هر بشکه رسید.

مقامات کره جنوبی در روز گذشته اعلام کردند که 52 نفر جدید به این ویروس مبتلا شده اند. خیابان های چهارمین شهر بزرگ این کشور به دنبال مبتلا شدن 10ها نفر متروکه شده است.

شیوع کرونا ویروس در کشور چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان علیرغم تلاش های پکن برای مهار این بیماری رشد داشته است و تاحدودی اقتصاد این کشور را فلج کرده است.

کریستوفر وود، استراتژیست بازار در این خصوص گفت: ریسک هایی در ارتباط با این موضوع وجود دارد. نخست این که آیا شیوع این ویروس با بازگشت افراد به محل کار، افزایش می یابد و دوم این که کاهش فعالیت های اقتصادی طولانی تر شود.علاوه بر این، تقویت قیمت دلار نیز بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

اوپک و متحدانش، اوپک پلاس طی سال های گذشته تولیدات خود را برای تقویت بازار محدود کرده اند و تحلیلگران پیش بینی می کنند که این گروه عرضه به بازار را کاهش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191411
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه