«میهن صنعت» گزارش می دهد:

قیمت نفت پس از رکورد 4 ساله خود ثابت ماند

بهای نفت در روز سه شنبه و در حالی که نفت خام برنت در روز گذشته به بیش ترین میزان خود طی 4 سال اخیر رسید، به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران وکمبود در بازار، ثابت ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه و در حالی که نفت خام برنت  در روز گذشته به بیش ترین میزان خود طی 4 سال اخیر رسید، به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران وکمبود در بازار، ثابت ماند.

شاخص بین المللی نفت خام برنت LCOc1 با افزایش 4 سنت به ازای هر بشکه نفت 85 دلار 2 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس CLc1 24 سنت معادل 0.3 درصد رشد داشته و به 75 دلار 54 سنت در هر بشکه رسید.

 رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در کاخ سفید از رسیدن به توافق با دو کشور همسایه مکزیک و کانادا خبر داد و اعلام کرد توافقنامه تجاری تازه ای بدست آمده است که جایگزین توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) خواهد شد.

بنا به گفته تحلیل گر بازار نفت، سوکریت ویجایاکار، قیمت نفت خام  کانادا پس ازاصلاح توافق نفتا افزایش پیدا کرد.

تحریم های آمریکا علیه ایران بیش ترین میزان تاثیر را در بازار نفت داشته که در واقع تحریم صادرات نفت ایران حدود 3 درصد از 100 میلیون بشکه در روز را تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق گزارشات منتشر شده، میزان صادرات نفت ایران در سپتامبر حدود 1.9 میلیون بشکه بوده که کم ترین میزان از اواسط سال 2016 محسوب می شود.

نوربرت روکر، سرپرست بخش تحقیقات بانک جولیوس بئر سوئیس عنوان کرد:« قیمت نفت با تحریم های علیه ایران و در نتیجه کمبود عرضه به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.»

بنا بر گزارشات منتشر شده، کشورهای عضو اوپک در حال گفتگو در خصوص افزایش تولیدات به منظور جبران کمبود نفت در بازار هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=162783
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه