«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت پس از کاهش تولیدات نفت شیل افزایش یافت

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال اعلام آژانس انرژی مبنی بر این که تولید نفت شیل طی ماه آوریل کاهش می یابد، افزایش یافت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال اعلام آژانس بین المللی انرژی مبنی بر این که تولید نفت شیل طی ماه آوریل کاهش می یابد، افزایش یافت.

شاخص نفت برنت 56 سنت معادل 1.8 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 32 دلار30 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 47 سنت معادل 2.1 به 22دلار 88 سنت در هر بشکه رسید.

اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، تصمیم گرفتند تا تولیدات خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز طی ماه های جون و مه کاهش دهند که پیش از شیوع کرونا برابر با 10 درصد از عرضه جهانی بود.

عرضه دیگر تولید کنندگان نفت نظیر بزرگترین تولید کننده جهان (آمریکا) کاهش پیدا کرده است.تخمین زده شده که تولیدات نفت این کشور حدود 19.5 میلیون بشکه افت را تجربه کرده است.

برخی از تحلیلگران و مدیران نفتی بر این باورند که مهم نیست چه میزان نفت کاهش پیدا کرده است زیرا کاهش عرضه برای جبران افت حدود یک سوم تقاضای جهانی به دلیل شیوع کرونا کافی نیست.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش بینی می شود که تولیدات نفت شیل آمریکا در ماه آوریل کاهش بی سابقه ای را تجربه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193917
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه