«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت کاهش یافت

بهای نفت به دنبال تنش های تجاری جدید و همچنین افزایش چشمگیرتولیدات نفت آمریکا کاهش پیدا کرد و قیمت نفت خام آمریکا بیش از 4 درصد سقوط داشته و همه چشم انتظار تمدید توافق اوپک در ماه آینده هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال تنش های تجاری جدید و همچنین افزایش چشمگیرتولیدات نفت آمریکا کاهش پیدا کرد و قیمت نفت خام آمریکا بیش از 4 درصد سقوط داشته و همه چشم انتظار تمدید توافق اوپک در ماه آینده هستند.

شاخص نفت برنت یک دلار 44 سنت افت داشته و به 62 دلار 43 سنت در هر بشکه رسید ودر هفته گذشته 1.5 درصد کاهش را تجربه کرد. شاخص نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 2 دلار 99سنت به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 17 سنت معامله شد و بعد از افزایش طی سه هفته متوالی، کاهش هفتگی 4.1 درصدی را ثبت کرد.

حجم معاملات به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری بسیار پایین بود.هر دوشاخص نفت در ماه نوامبر در پی احتمال توافق اولیه تجاری چین و آمریکا و در نتیجه بهبود تقاضا و رشد اقتصادی تقویت شدند اگرچه وزیر امورخارجه چین در روز پنجشنبه، در اعتراض به تصویب قانون حمایت از دموکراسی‌خواهان هنگ کنگ، سفیر آمریکا را احضار کرد و گفت: این امر «مداخله جدی در امور داخلی چین» محسوب می شود و این اقدام «نقض جدی قانون بین الملل» است.

اوپک و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) طی هفته آینده در خصوص تمدید توافق کاهش نفت گفتگو خواهند کرد که این موضوع منجر به بهبود قیمت نفت شده است.

اعضای اوپک در سال 2019 تصمیم گرفتند تا تولیدات خود را تا مارس 2020 کاهش دهند اما آمریکا به افزایش تولیدات خود ادامه داد. اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که تولیدات نفت اوپک در مجموع 110 هزار بشکه افت داشته است.

شرکت های نفتی روسیه پیشنهاد دادند تا میزان کاهش نفت طی نشست 5الی 6 دسامبرتغییر نکند و اعلام کردند که اوپک به دنبال تحولات عمده در این نشست نباشد.

قیمت نفت تحت فشار افزایش تولیدات نفت آمریکا قرار دارد و این روند افزایشی مانعی بر سر راه اعضای اوپک پلاس تلقی می شود. براساس گزارش های ماهیانه، تولیدات نفت آمریکا در ماه سپتامبر به رکورد 12.46 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188875
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه