«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت کاهش یافت

بهای نفت در روز چهارشنبه در پی پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در خصوص مازاد عرضه در نیمه نخست سال جاری و کاهش نگرانی ها در مورد اختلال صادرات نفت از سوی لیبی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در پی پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در خصوص مازاد عرضه در نیمه نخست سال جاری و کاهش نگرانی ها در مورد اختلال صادرات نفت از سوی لیبی کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 24 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 35 سنت معامله شد و نفت آمریکا 29 سنت افت داشته و به 58 دلار 9 سنت در هر بشکه رسید.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی در روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار می رود بازار با یک میلیون مازاد عرضه در روز مواجه شود.

وی افزود: « من در تامین انرژی در بخش نفت و بنزین فراوانی می بینم و به همین دلیل است که کشته شدن سردار سلیمانی و تنش ها در لیبی منجر به افزایش قیمت جهانی نفت نشد.»

شرکت ملی نفت لیبی در روز دوشنبه اعلام کرد دو میدان نفتی بزرگ در جنوب این کشور پس از بسته شدن خط لوله آنها توسط نیروهای وابسته به ارتش ملی، تعطیل شده‌اندبراساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، پیش بینی می شود که تولیدات نفت شیل آمریکا به رکورد خود در فوریه برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190435
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه