میهن صنعت :

قیمت گذاری خودرو باید متناسب با واقعیات اقتصادی تعیین شود

میهن صنعت : باید قیمت خودرو به نحوی باشد که بیشتر جلب مشتری نماید تا دفع مشتری، که این امر مستلزم تثبیت و تعادل هر چه سریعتر بازار خودرو است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به ابلاغ مصوبه اخیر دولت در نحوه جدید قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت : باید قیمت خودرو به نحوی باشد که بیشتر جلب مشتری نماید تا دفع مشتری، که این امر مستلزم تثبیت و تعادل هر چه سریعتر بازار خودرو است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبر خودرو، افزود : تصمیم اخیر دولت در تعیین قیمت خودرو هر چند در کوتاه مدت منافعی را متوجه بخش تولید خواهد نمود اما قطعا در میان مدت و بلند مدت به دو خروجی کاهش تقاضا  و خواب سرمایه خواهد انجامید.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری خودرو باید تابعی از واقعیات اقتصاد و رقابت در تولید باشد ، تصریح کرد : تا زمانی که قیمت گذاری خودرو تابعی از واقعیات اقتصاد ، رقابت در تولید و یا نیاز و توان مشتری نشود مسلما در کوتاه مدت قیمت ها با نوسان و افزایش قیمت مواجه شده اما در میان مدت و بلند مدت به رکود وعدم تمایل منتهی خواهد شد.

وی نکته دیگر در تعیین قیمت خودرو را درصد وابستگی تولید داخل به خارج دانست و گفت : چنانچه درصدی از تولید خودرو در داخل وابسته به مواد و قطعات وارداتی است این واقعیت باید در قیمت گذاری خودروها مشخص شود چرا که در غیر صورت اعتماد مشتری و تصمیم گیران از صنعت خودرو سلب خواهد شد.

وی گفت : تصمیم گیری در مورد قیمت کالاهایی چون خودرو باید با اعتقاد عمومی در میان تصمیم گیران و تصمیم سازان همراه باشد و تنها در قالب مصوبه ای ارائه نشود .

نماینده لاهیجان در خانه ملت با اشاره به اینکه قیمت گذاری خودرو باید متناسب با واقعیات اقتصادی تعیین شود،خاطر نشان کرد : هر چند قیمت گذاری خودرو در شرایط کنونی ظاهر خوبی دارد اما از باطن تهی برخوردار است چرا که بر اساس هزینه تولید تعیین شده ، اما همسو با واقعیات اقتصادی در نظر گرفته نمی شود

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12512
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه