میهن صنعت :

قیمت گذاری خودرو به ضرر خودروساز و مصرف کننده است

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر قیمت گذاری در کاهش رقابت پذیری در صنعت خودرو کشور گفت : قیمتی که امروز برای خودروسازان در نظر گرفته شده است خارج از واقعیت و توان شرکت ها است.

 به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر قیمت گذاری در کاهش رقابت پذیری در صنعت خودرو کشور گفت : قیمتی که امروز برای خودروسازان در نظر گرفته شده است خارج از واقعیت و توان شرکت ها است.

محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به تاثیر قیمت گذاری خودرو در شرایط کنونی پرداخت و افزود : طبعا در این وضعیت نوسان قیمت خودرو و در شرایطی که نرخ ارز و مواد اولیه تولید خودرو با نوسان زیادی مواجه شده ، ایرادی بر خودروسازان وارد نیست.

وی تصریح کرد : در ماههای اخیر عرضه اولیه مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان همچون فولاد و آهن در بورس و ورود این مواد به چرخه دلال بازی و واسطه گری ، موجب افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است به طوری که هم اکنون این شرایط نه تنها برای خودروساز ، بلکه حتی برای مصرف کننده نیز صرفه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد : باید با برخی تمهیدات و امتیازات این چرخه معیوب اصلاح شود به طوری که مواد اولیه مورد نیاز شرکت ها از تولید کننده به دست مصرف کننده که همان خودروساز است برسد تا روند تولید خودرو بیش از این با مشکل مواجه نشود و تولید افزایش یابد.

وی تاکید : چنانچه این چرخه معیوب به نوعی اصلاح شود قطعا قیمت تمام شده خودرو نیز کاهش خواهد یافت و در این راستا ضمن اینکه قیمت خودرو متعادل می شود ، مصرف کننده واقعی نیز با قیمت مناسب تری خودرو های داخلی را خریداری خواهد نمود.

نماینده بیجار در خانه ملت همچنین روش قیمت گذاری خودرو را راهکار مناسبی در شرایط موجود دانست و گفت : باید قیمت خودرو در شرایط رقابتی و بازار آزاد تعیین شود .

بیاتیان افزود : قطعا تعیین قیمت خودرو در شرایط موجود نه تنها واقعی نبوده بلکه به ضرر خودروسازان و مصرف کننده نیز خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5322
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه